අපි පෙර කොටසේදී, කොන්සෝල ව්යාපෘතියක් නිර්මාණය කර ඇත්තෙමු. දැන්, වැදගත් කොටස් තේරුම් ගැනීම සඳහා සරල C# කේතයක් ලියමු.
C# Programming සරලව සිංහලෙන් – 1 කොටස හැදින්වීම
C# Programming සරලව සිංහලෙන් – 2 කොටස – පරිගණකයේ සංවර්ධන පරිසරය සැකසීම
C# Programming සරලව සිංහලෙන් – 3 කොටස – C# Keywords මූලපද
සෑම කොන්සෝල යෙදුමක්ම ආරම්භ වන්නේ Program class (Program.cs) එකේ main() method එකෙන්වේ. පහත උදාහරණ කේතය “Hello World !!” කොන්සෝලය මත.
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
namespace CSharpTutorials
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
string message = "Hello World!!";
Console.WriteLine(message);
Console.ReadLine();
}
}
}
පහත රූපයේ දැක්වෙන්නේ ඉහත උදාහරණයේ වැදගත් කොටස්ය.

ඉහත C # ව්යුහය තේරුම් ගනිමු.
- සෑම .NET යෙදුමක්ම “using” යන keyword එක සමඟ, භාවිතා කිරීමට අදහස් කරන අවශ්ය .NET Framework namespace එකට යොමු කරයි. උදා. using System.Text
- “namespace” keyword එක භාවිතා කරමින් දැනට භාවිතාකරන class එක සඳහා namespace එක ප්රකාශ කරන්න උදා. namespace CSharpTutorials.FirstProgram
- ඉන්පසු අපි “class” keyword එක භාවිතා කරමින් class එකක් declare කළෙමු. class Program
- Main() යනු Program class එකේ method එකක් වන අතර එය Console යෙදුමේ පිවිසුම් (Entry point/starting point) ස්ථානය වේ.
- String දත්ත වර්ගයකි(Data Type for Text) .
- message යනු විචල්යයකි, එය නිශ්චිත දත්ත වර්ගයක අගයක් දරයි
- “Hello World !!” යනු message විචල්යයේ අගය වේ
- Console යනු .NET Framework එකේ class එකකි. WriteLine() යනු ඔබට කොන්සෝලය වෙත පණිවිඩ පෙන්වීමට භාවිතා කළ හැකි method එකවේ.
- C # හි සෑම පේළියක්ම හෝ ප්රකාශයක්ම semicolon (;) සළකුණකින් අවසන් විය යුතුය
C # Compile කර Run කරන්න
ඉහත C # වැඩසටහනේ ප්රතිදානය (output) බැලීමට, අපි එය සම්පාදනය (Compile) කර Ctrl + F5 එබීමෙන් හෝ Run බොත්තම ක්ලික් කිරීමෙන් හෝ “Debug” මෙනුව ක්ලික් කර “Start Without Debugging” ක්ලික් කිරීමෙන් එය ක්රියාත්මක කළ යුතුය.

පහත දැක්වෙන ප්රතිදානය ඔබ කොන්සෝලය තුළ දකිනු ඇත:

එබැවින් සෑම C # කේතයකම (code) ඔබ භාවිතා කරන මූලික කේත අයිතම මෙයයි. C # Classes ගැන ඊළඟ කොටසින් ඉගෙන ගනිමු.

















